معلومات - Abahoor

معلومات

                               

                                            هل تعلم
 انت نفخه مقدسه خرجت من فم الله وصلت للتراب وهكذا صارت نفسا حيه    تك2: 7
انت على صوره الله ومثاله                                                              تك1
 انت ابن الله ومثاله كل من هو مولود من اله لا يفعل الخطيه                     1يو3
انت مسكن لله وهيكل للروح القد س

                                           انا هو 


انا هو نور العالم                           للمكفوفين                                   يو8: 12)
انا هو الباب                                للضالين                                      يو 10: 9)
انا هو الحياه                                للموتى                                      يو11: 25)
انا هو الطريق                             للتا ئه                                        يو14: 6)
اناهو خبز الحياه                           للجياع                                       يو6: 3
انا هو الراعى الصالح                    للمفقودين                                   يو 10: 1
اناهو الكرمه                               لغير المثمرين                              يو15: 1)

                                    قبلات متنوعه

 قبله الابوه                             الابن الضال                                  لو15: 20
 قبله التائب                           المراه الخاطئه                                 لو 7: 38
 قبله الوداع                           بولس الرسول                                اع 20: 37
 قبله الخائن                             يهوذا                                         مت 26: 48

                         لا تخف لانى انا معك (مر5: 13)
 هل انت خائف من العالم                     لا تخف بل امن فقط انى قد غلبت العالم
 "   "    من الشيطان                             "   "   "    انى هزمته على الصليب
 "   "     من الموت                            " " "  انى بموتى حوزلت الموت الى انتصار
 "   "    من المرض                           "    "   "      انى انا الرب شافيك
 "   "      من الفشل                           "   "    " انى اعطيك روح النجاح و القوه
 "   "  من التجارب                            "   "   " انا معك فى التجربه ختى تنتصر
             (فى اى وقت – فى اى مكان –فى اى ظرف - لاتخف امن فقط )